The Sedan Vault (stuk)

maart 20, 2009

The Sedan Vault

Een voorprogramma, stevig, zeer ritmisch. Niet slecht. Maar natuurlijk was het mij voornamelijk om de jongens van the Sedan Vault te doen. Wellicht een van de door mij vaakst bekeken groepen op mijn concertlijstje en dat over een periode van … jaren (ai, data onthouden): een fnac-sessie, een jj-records en de parijsstraat laten volstromen optreden, een keer een naprogramma in de AB, een parkhappening Hoegaarden en meer dan 1 jaar geleden in het Stuk… Door de zelf ingelaste regel dat je na ‘drie keer live gezien te hebben’ een fan genoemd kan worden en het feit dat ik pakweg een jaar een TSV-poster had hangen op mijn vorige kot leek het te vanzelfsprekend om dit niet te missen. De nieuwe plaat Vanguard is in the/our house, maar ik beken dat ik nog geen moment de tijd heb genomen om ze op te leggen. Intussen beklimmen TSV wel duchtig de Afrekeningladder. HOERA! Ze zijn dus goed bezig, doch gelukkig nog steeds met hun eigen ding, een goeie eigen sound. Dus het klonk goed en soms ook letterlijk herkenbaar omdat ze toch ook de moeite deden om een paar heerlijk vette nummers van hun vorige plaat Mardi Grass te spelen.
Naast de aangename kennismaking met de nieuwe cd greep ik gisterenavond ook aan als mijn eerste front-row-amateurfotograafje-spelen-ervaring. Aangenaam, zomaar voorgelaten worden omdat je een joekeltje van een apparaat in handen neemt. Aangenaam, omdat je het idee hebt dat je eens op een andere manier naar die muzikanten kunt kijken dan al die keren daarvoor. Anders, omdat ik minder multitaskend ben dan mijn geslacht zou doen vermoeden en het toch niet zo makkelijk is om een nummer diepgaand te beleven als je tussendoor een klikje hier en daar wilt doen. In primeur (aan Flickr heb ik mezelf (nog) niet verbonden) gooi ik er hier een aantal fotootjes tegenaan. (Kritische) reacties/ tips van meer ervaren amateurs die wekelijks op een eerste rij staan de drummen zijn zeer zeker welkom.

2 Reacties to “The Sedan Vault (stuk)”

  1. jonasty said

    SLR gekocht?

  2. pisblom said

    jajaaaaaaaa 🙂

Geef een reactie

