geen nieuws is goed nieuws

maart 25, 2009

Ik ga eens wat positief gezever uitkramen. Ik waarschuw op voorhand voor de waarschijnlijkheid van ontbrekende structuur.

Het kan me niet bommen, dat mijn haar fris gewassen en gedroogd was toen het kletsnatregende. Het kan me wel schelen dat ik zwarte wolken ook plots mooi vind, dat J. Cash zo dichtbij klinkt en GOED. Ik ben dankbaar voor de schone dingen  zoals de leuke vriendschappelijke avond met spaghetti die me te wachten staat. Dan neem ik er graag bij dat een stel van die vrienden nog niet half beseft hoe degelijk de kooktalenten van mezelf en de andere keukenprinsessen wel niet zijn. Zelfs moesten we het vanavond niet bewijzen, dan nog kan ik blijven beweren dat er talent huist in de keuken. Toen ik een jaar of zeven was, zei ik dat ik later kokkin wou worden, met een eigen restaurant. Nu weet ik natuurlijk wel beter, de enige zakelijke uitspatting die ik mezelf nog zie ondernemen zou iets zijn met bloemen. Zoals in: bloemenwinkel, met een concept als: bloemen + koffie + gebakjes…. klinkt toch leuk en gezellig en schattig, al zeg ik het zelf. (ik neem een patent op dat concept). Ik heb het nu al gehad over wolken, fris haar, gebak, eten, vrienden, muziek. Allemaal schitterende dingen al steek ik ze in triviale voorbeeldjes, dat neemt niet weg dat het basisdingen zijn, belangrijke dingen, LEUKE dingen. Nog een triviaal feitje om af te sluiten: ik heb vandaag de flair gekocht, ik heb hem gekocht om te stemmen op een meisje. Ik lees de flair normaal nooit, ik vind hem niet leuk! En nu heb ik hem toch gelezen, al duurde dat niet lang.

-‘En wat hebben we vandhaag gheleerd?’
– ‘Iets over calorieën verbranden tijdens het kuisen, iets over receptjes van oma, iets over seks. Kortom niets nieuws.’

Eén reactie to “geen nieuws is goed nieuws”

  1. jonasty said

    Ha de flair, toch wel de betere playboy voor vrouwen. Ik lees hem ook niet, dat andere blad daarentegen…
    Heb trouwens ook op dat meisje gestemd, dat de beste mag winnen !

Geef een reactie

