three o o o

mei 11, 2009

Misschien mag dit niet. Misschien moet ik op de rem… want als ik nu iets schrijf dan komt het regelrecht, met horten en stoten, met alle emoties vandien, uit mijn hart. Maar ik ben een eerlijk meisje, bloedeerlijk en mijn hart ligt op mijn tong en dat maakt het niet des te makkelijker. Het lijkt wel alsof mijn omgeving continu weet hoe het gaat omdat ik continu zeg hoe het zit en hoe het staat en momenteel is dat niet bepaald van een leien dakje dat het loopt.
Het lijkt soms allemaal wel een soap. Met personages die komen en gaan en ik lijk geen vat te krijgen op het scenario, al zou ik willen dat het mooi loopt en gelukkig en klassevol in plaats van clichématig.
Het scenario heeft beslist dat er in aflevering 110509 wat tranen moeten vloeien, dat ik eens een aflevering lang de dramaqueen mag uithangen in plaats van het saaie rationele doch soms impulsieve en vrolijke tienermeisje. Want ja nog zoiets, ik ben een 22-jarige tiener. Net zoals alle oc-ers en one-tree-hillers enzo ook nooit de zeventienjarige zijn die ze moeten spelen.
Bon, waar het allemaal exact om draait valt niet te falsifiëren het is een mix van waarheid, weten, voelen, onuitgesproken zaken, gedane zaken die geen keer nemen, een soep van verleden, heden, onzekere toekomst, van kwade versus blije gevoelens, van twijfels die elkaar afwisselen en me het zicht op de bomen van de zekerheid ontnemen. Het is een kwestie van weten dat het niet gaat of draait of staat, maar valt. Het is een kwestie van me afvragen of het me zoveel moeren zou kunnen schelen moesten de rollen omgekeerd zijn. Gaat het er niet slechts om dat het de moeilijke weg is die we soms willen nemen als de makkelijke ook gaat? En hoe neurotisch begint dit te klinken? 🙂
Indien het zo is dat het zo is dat het me niet zou kunnen schelen als het anders was, dan zou ik er best vrede mee kunnen nemen dat het zo is zoals het nu is, omdat ik me toch maar zo voel door hoe het nu is maar ik me zeker en vast, beslist beter zou voelen moest het dus toch anders zijn. Maar aangezien het anders kan, kan ik me dus ook anders voelen. En anders is beter. En als dat een zekerheid mag zijn dan ga ik daarvoor. Voor beter. Het spijt me als ik onderweg een fout der logica of grammaticale constructie heb begaan. Als ik hier nadien op terugkijk zal ik denken, shit fuck kut, wat zei ik daar. Maar nu, nu blijkt wel dat het me weer even verder helpt. Als je van drama houdt, pik dan vandaag en hier je graantje mee. Want morgen komt er weer iets anders en beters. Hopen we. Hoewel een sequel komt er altijd…

5 Reacties to “three o o o”

  1. dikke vette hossie said

    Ik ben een 24-jarige tiener. Ma echt, gelijk 14 of zo wat inner age betreft. Ik denk dat ik vroeger te braaf was en nu rap alles moet inhalen wat ik heb gemist omdat ik niet beter wist dan naar de mammie en de pappie te luisteren. Dus ga ik nu massaal bands ontdekken die tien jaar geleden enkel echte tivo’s kenden, iets minder massaal skateboards kopen waar ik tien jaar geleden het geld niet voor had, en nog minder massaal chicks hunten waarvan ik durf te veronderstellen dat ze tien jaar geleden door echte tivo’s cool werden bevonden. En ben ik daarom nu blij? Verre van.

    • pisblom said

      Misschien ligt het antwoord in the skatepool in heverlee, als ge eens iets stevigs en essentieels breekt, kunt ge dergelijke zaken misschien in een relatiever licht stellen…
      anders las ik ergens onlangs nog eens een quote met betrekking tot Londen, hoewel die niet écht van toepassing was. Maar ge snapt wat ik bedoel.

  2. nasty-jo said

    Ai ai ai toch Pisblom,
    nu ja, als kik u ne keer goe moet (vast)pakken, let me know, lady 😉

Geef een reactie

