What’s up fashionista’s

mei 16, 2009

Ik wil eens iets schrijven over de fashionshit. Want tenslotte ben ik een meisje, ook al houd ik van pintjes en rockmuziek, ik heb ook roze pyamaonderdelen, draag lingerie, make-up, kleedjes en soms zelfs hakken. Ok, dit gaat niet van de eerste keer lukken. Ik meen dat er een lichte, spottende ironie aan het overkomen is op dit moment. Nochthans ik meen het serieus. Weekend knack is soms mijn bijbel. Het pavlovje treedt niet alleen op als ik aan zure snoepjes denk of er naar kijk, een beetje gedrewl kan ook volgen op wat heerlijke ads of fantasierijke shoots met heerlijk overstylede modellen. Een van de afgelopen nachten zat ik dan ook gretig te smullen tijdens een sessie webshoppen maar dan in windowshopstyle (klikken & kijken): style.com, Vogue, Vanity Fair, elle, Label Fashion Focus, Belmodotv, Fashionata… en anderen passeerden mijn revue. Gisteren was ik zelfs zo behulpzaam om een thesis-enquête over de verschillende categorieën haute couture, prêt à porter en grote ketens in te vullen. Niet verbazingwekkend dat er in mijn fantasiewereld wel wat plaats was voor de eerste categorie, de realiteit zal hoogstens voor later zijn.

“Met mijn eerste loon ga ik eens bij Dries Van Noten passeren”

In de weekendbijlage van het Nieuwsblad (ook maar toevallig één maand gratis in huis, want niet echt mijn ding qua krant) werd het woord aan drie rasechte fashionista’s gelaten, waarvan twee de bezielers achter Fashionata en Label Focus zijn. Het zou me echter een handvol te veel aan geld ontbreken om ook zo’n rasechte te worden, jammer maar helaas. Mijn toekomstig loon is in fantasie al lang verbrast, maar voor 70 paar schoenen zou ik misschien toch wel nooit durven te gaan. Geef mij dan maar gewoon een Chanel of Delvaux, kwestie van realistisch en onoverdreven te blijven. Besluiten doen we dan maar met wat eyecandy (Marc by Marc Jacobs sunglasses, Sonia Rykiel dress; Marc Jacobs watch & nog een jubelend juweeltje):

marc jacobs 115

SbySoniaRykiel_SFr_21Jan09

marc-jacobs-watch-de-80900656 225dollarthe-limited-ring-fab-0209-de-10540720Zeg maar dat het goed is, of zwijg (?) want over smaken en kleuren valt niet te discussiëren. Wat het voor mij natuurlijk wel aantrekkelijk maakt, gezien mijn af en toe opduikende tegendraadsheid.

3 Reacties to “What’s up fashionista’s”

  1. sammy said

    Ik geef u een drie op vier, ge moogt zelf raden welke mij niet bevalt. x

  2. pisblom said

    nummer drie? laat maar weten, ik kom er niet uit. al lijkt het me geen kwestie om mijn kop over te breken.

  3. sammy said

    correct! das al een buis minder…

Geef een reactie

