(Rebel)Leren

juni 19, 2009

Rebel zonder doel, maar dat “zonder doel” is inherent aan rebellie. Hoewel “inherentie” niet inherent is, want afwijken van de regel is ook de norm van rebellie.

Kortom schotel mij een puur hypothetisch dilemma voor van:

A) een avondje iets gaan drinken met een beste vriendin en het gezellig maken alsof we in vakantiestemming zijn

OF

B) een avondje rustig verder studeren in het volle besef dat er na een nachtelijke tijdsspanne -van even korte tijd als in hypothesesituatie 1- een examen gaat volgen.

Als rebel kies ik voor 1, ik kies voor de semi-onredelijkheid van optie 1, voor de echte vriendschapsmanifestatie inclusief boezemvriendelijke afscheidshugs.
Maar ik moet bekennen, ik ben niet zo’n rebel. Ik ben braaf. Tenzij ik mijn vriendinnen plaag door ze puur hypothetische dilemma’s voor te schotelen waarop ze mogen antwoorden met antwoord

A) “JA ik wil”, als respons op het aanzoek van een puur hypothetische dreamboy om een avontuurlijk avondje flink op zwier te gaan, dankzij de logica wetende dat dat fataal wordt ten opzichte van het examen van de daaropvolgende dag.

OF

B) “NEEN”, ik zou braaf naar huis gaan, zoals het een serieus meisje betaamt.
Dankzij mijn bravoure van braviteit, zit ik dus maar gewoon rustig lekker thuis, zinloze gehypothiseerde gedachten neer te pennen, uit verveling voor het slapengaan. En reeds in een volledige roes van slaperigheid.

2 Reacties to “(Rebel)Leren”

  1. Mme evil said

    sounds familiar!

  2. nasty-jo said

    Amai, het aantal posts volgt zichzelf hier in een ijltempo op, ik hou het niet meer bij, AAAAAhhhh 😉
    En wat de rest betreft, ga maar gewoon wat pintjes drinken ! Op café leert ge soms nog meer dan in de dekselse cursussen ! Succes nog met je laatste examens !!

Geef een reactie

