op&af

juli 6, 2009

ik weet het allemaal niet meer. soms lijk ik het lot zeer express uit te dagen en neem ik grote risico’s. en het is niet dat ik kick op mislukkingen, want ik ben totaal geen masochistisch persoon.
ik ben gewoon een beetje teveel vanalles, door elkaar, een mix,.. en hopelijk geen explosieve cocktail.
ik kan dingen uitstellen tot ze haast dodelijke proporties aannemen, tot op het punt dat ik verdacht dicht met mijn teentippen tot aan de dead line reik. ik sta daar stil, rustig na te denken, al word ik heel zachtjes vooruit geduwd door de tijd. de vraag of ik ongehavend door het mijnenveld achter die lijn kan huppelen begint dan geleidelijk te rijzen.
maar ik ben ook een wiebelige ongeduldigaard, altijd nieuwsgieriger naar het nu en het groene gras hier dan naar het morgen en de verre overkant. en dan lijkt er al eens sprake te zijn van ‘te veel’ ‘te direct’ te willen, maar ik bedoel het allemaal wel goed en misschien echt niet altijd even serieus.
en ik ben een pessimist die optimistisch blijft of een optimist die noodgedwongen pessimistisch wordt.
stilstaan bij de mooie dingen, genieten van de kleine dingen, slechts dromen over de grote dingen.
bescheidenheid, beleefdheid, arrogantie staat niet in mijn schoenen. ik ben te eerlijk en “eerlijk duurt te lang“, zo zei een vriendin glimlachend.

onderweg maak ik wat fouten. niet erg, ik leer waarschijnlijk wel beter, terwijl die tijd mij rustig verder duwt.
ander(s) en beter. of hoe clichés soms waarheid kunnen zijn.
Ondanks al die vermeende tegenstrijdigheden van: relaxe relativiteit versus actieve agitatie, wachten versus doen, slim zijn versus dom doen, lachen versus wenen, mezelf een keer stoten versus een ezellin zijn, …
weet ik dat dit normaal is. noem me maar raar of freak, die woorden kunnen mij nu niet raken. het zijn slechts woorden en ik ben in evenwicht dankzij mijn balans van innerlijke strijden.
Indien men gisteren misschien terecht kon zeggen “ge blaast alles op“. Antwoord ik vandaag “ik blaas alles af“.
Alleen op campings zult ge mij nog dingen zien opblazen. Waarschijnlijk tussen 20 en 22 augustus.

Geef een reactie

