Het is nooit genoeg

juli 14, 2009

Waar ligt de grens


ik feest, ik wil meer feesten, ligt de grens aan vermoeide benen?

ik weet, ik wil meer weten, ligt de grens in het oneindige?

ik lees,ik wil meer lezen, ligt de grens aan vermoeide ogen?

ik wil lezers, ik wil meer lezers, ligt de grens op het mediageile af?

ik wil bescheidenheid, net genoeg, ligt de grens ver van arrogantie?

ik wil geld, ik wil meer geld, ligt de grens op een maniakale miljonair worden?

ik luister, ik wil meer luisteren, ligt de grens aan de portefeuilledikte of de downloadlimiet?

ik luister, ik wil meer luisteren, ligt de grens aan de onstuitbare drang om te spreken?

ik slaap, ik wil meer slapen, ligt de grens aan de dood?

ik stress, ik wil meer stress, ligt de grens aan kwaliteitsvolle resultaten of aan een zenuwinzinking?

ik ontspan, ik wil meer ontspannen, ligt de grens over de grens?

ik eet, ik wil meer eten, ligt de grens aan de 120kg-bovengrens van de weegschaal?

ik loop, ik wil meer lopen, ligt de grens aan (een marathon) weglopen?

ik wil geluk, ik wil meer geluk, ligt de grens in de lucht op een zwevend wolkje?

ik wil liefde, ik wil meer liefde, ligt de grens bijna buiten vriendschap?

ik date, ik wil meer daten, ligt de grens aan de demografische omvang van de mannelijke 20-25 jarigen cohorte?

ik wil kinderen, ik wil meer kinderen, ligt de grens op een subjectief vastgestelde minimumleeftijd?

Wat ik wil? ik weet het niet exact, maar ik wil veel en meer. En grenzen laten nog veel mogelijkheden en kansen op tegenstrijdigheden, botsingen, avontuur. Grenzen geven geen glazen-bol-uitzicht. Misschien minimaal inzicht.
Als er nog grensgevalvragen optreden, vragen staat vrij. Als iemand antwoorden vindt binnen of buiten de grenzen, spreken staat vrij.

Geef een reactie

