uil

augustus 1, 2009

Wachten op een uil. Wie doet dat ooit.

Het is nu al even na 1 uur ’s nachts. Binnen dit en anderhalf uur zou hij weleens zichtbaar kunnen worden. Ik zou hem graag nog eens zien en deze keer met bril en een correct afgesteld fotoapparaat ter plaatse. Het is wel eens prachtig om te zien zo’n uil. Machtig, sierlijk. Volledig de moeite. Maar zo’n uil zorgt voor korte ups. En dan vliegt hij weer weg ribbedebie de nacht in op jacht in de velden en daarna zijn nest in. Ik ga nu dus mijn nest in. Wachten op uilen is niet verstandig en misschien verdoet een nieuwsgierig persoon als ik al bij al te veel tijd aan wachten op uilen.
Vanavond zeg ik, vanavond niet.

schimmige uil

schimmige uil

Eén reactie to “uil”

  1. nasty-jo said

    looks like a snake to me 🙂

Geef een reactie

