Grove borstel erdoorheen & op naar de volgende episode

augustus 29, 2009

Gisteren heb ik vaarwel gezegd aan mijn residentie in de Schapenstraat. Prachtige straat en het leuke uitzicht op de Zwartezusterkapel zoek ik nog eens op zodra de stellingen verdwijnen.
Het vaarwel ging gepaard met een overhaast opruimen en kuisen.

Tussendoor was er gelukkig nog tijd voor een terrasje dat tot rust was gekomen na de middagdrukte en de bezetting door de mannen in kostuums inclusief nonkel jan. Bar del Sol in diezelfde prachtige straat bood wat rust en cola en zon en een goede babbel met naamgenote die andere A. En we zijn zo’n wereld van verschil.

Ze licht me in over gezondheidssituaties, een nieuw geïnstalleerd kot, haar goesting in de start van het nieuwe academiejaar, een koersfiets en een of andere echte koers doorheen Leuven met Schleck en anderen.
Ik licht haar in over hoe ik de thesisfinish chaotisch haalde, hoe mijn hele oude kot die dag nog in orde gezet moet worden, mijn goesting in het nieuwe jaar op het vlak van (hopelijk) gezellig pendelen en socializen met nieuwe mensen, de last-minute-kot-zoektocht die ik nog moet aanvatten en een bizar Leuvens toeval dat me aan het lachen maakte.
We besluiten dat alles in orde komt. Toch blijft een opmerking tot vandaag bij me hangen “Waarom valt gij toch altijd op de foute mannen?”
Ze bedoelt het goed en bezorgd en ze hoopt op beter voor mij. En ik kan dat waarom verklaren door een samenloop van kennissenkringen, bizarre toevalligheden, slechte timings, impulsieve goesting en een naïef optimisme. Maar ik moet mezelf niet verklaren, want ik zie niets echt als fout of zeer dom of hartverscheurend. Er valt voor niets iemand iets te verwijten en liever een ondiep dal door een foute flirt dan een diep dal door iemand die zeer juist leek. Gevolg is dat ik niet verander, noch twee keer tegen dezelfde steen zal stoten, doch andere stenen misschien wel zal… oprapen. Ik vrees dat ik niet blijf stilzitten want stilzitten is wiebelen. Geef me maar een sprong in ’t veld. Zo behoud ik mijn inhoudelijk inlichtingsmateriaal voor de volgende gezellige terrasjesbabbels.

’s Avonds kreeg ik trouwens nog telefonische felicitaties van de ex-kotbazin “voor de propere kamer”.

exit,

Housewife 😉

6 Reacties to “Grove borstel erdoorheen & op naar de volgende episode”

  1. banglabangla said

    wanneer vertrek je en met wie?

  2. Mme evil said

    Enter, dakloze?

  3. Pisblom said

    jaja! op zoek naar logies en pyamaparties 🙂 was het maar waar.

  4. Marie_ke said

    Ik lees jou gewoon héél graag.
    En dat mag ook eens gezegd worden.

Geef een reactie

