september 26, 2009

Hier zit ik dan. Zeer Carrie B. gewijs.
Met een kleine blonde haarknots. Met een laptop, een roze pyamabroek en een hippe slobbertrui, rook rond mijn hoofd, rook in mijn hoofd.
In een kamer die nog te onpersoonlijk is. In een stad die mijn hart zeer hard heeft gestolen.
Het enige wat ontbreekt zijn my best girlfriends en de problemen met my best boyfriends.
Maar die rook in mijn hoofd maakt die gemissen goed.
Is er immers niet altijd iets…
zoals die problemen, hoofd en hartsgewijs
zoals een klein gemis op het juiste moment,
vriendschapsgewijs.

Volop genieten. Volop leven.
Volop piekeren.
Of ik bepaalde zaken wil en die dan wil delen met een persoon.

Bevestiging van een aantal wijze woorden over dat volop leven. En of volop niet te veel is en slechts een uitweg voor de zoekers van het kleine, onschuldige, oprechte, gedeelde geluk. Zoiets als liefde…
zoeken.
Maar niet volop zoeken. Niet luid zoeken. Niet hard zoeken.
Gewoon rustig vinden.
Dat lijkt me prachtig.
Bij een bevestiging hoort een weerlegging. Te veel water, maakt de wijn immers surrogaatwaterig.
Ik weerleg de woorden die mij in de mond gelegd worden. In verband met het al dan niet een “relatiemens” zijn.
Ik geloof niet in een concept als dé relatiemens. Ik geloof ook niet langer in zoeken om zo iemand te worden, maar gewoon in zo iemand worden, zonder een volop gezoek.
Ten slotte nog een contradictie.
Ik supporter voor de mensen met een eerlijke tong waarop hun hart ligt. Beter zekerheid dan gehoop.
Maar met een te rappe tong en een te kwetsbaar hart kies ik voorlopig om elk kwetsbaar woord nog x keer rond te draaien, nog x keer in te slikken.
Totdat het niet meer smaakt en er uit moet.
Of totdat woorden er even niet meer toe doen.

en nog een liedje, gewoon omdat het goed is:

5 Reacties to “–”

  1. Ik ben toch eerder geneigd om mij achter je denkwijze te scharen. Al weet ik uit ervaring dat dat vaak ook de frustrerende route is…
    Mooi!

  2. JC said

    Ik vind dit heel bijzonder verwoord……..en ik denk er even over na, ik zal het nog x keer keren om te proeven.

  3. sanne said

    liefste pisblom (edit: to keep my secret identity, al begon mijn enige bijnaam met een L.) 🙂

    de laatste dagen ben ik nogal emo in de zin van alles zo hard beleven dat alles ontroerend is én in de zin van heel veel zin hebben om eventjes naar Leuven over te vliegen om een stukske te doen en eens bij te babbelen over koetjes en kalfjes en vriendjes en vriendinnetjes en te horen hoe het gaat. ZODUS stuur mij een mail met de diepere uitleg die bij deze post hoort + de algemene dagdagelijkse gang van zaken de voorbije week!

    dankje voor het sms’je

    kiss from bangla

  4. JC said

    Zoals beloofd, teruggekeerd om het nogmaals te lezen, en ik sluit me erbij aan, als je mensen zoekt, een relatie wellicht zoek dan in die mensen die kwaliteiten die je in jezelf wilt versterken en dan zul je een tevreden mens zijn.

    Zoals Fielosophie het stelt, geen gemakkelijke weg, vaak een frustrerende en eenzame maar wel een bevredigende op de lange termijn.

    Helaas schuilt in mijn reactie wel eens tukje frustratie over dit onderwerp en teveel ervaringsdeskundigheid.

Geef een reactie

