Als je aan het dromen gaat (brief aan overbodige gedachten)

december 22, 2009

Oh, foute fantasie,

scheer je weg!

Maar blijf vooral nog even

Doe me sidderen, rrr, laat me beven

Sluit mijn ogen

laat me dromen, het onmogelijke overkomen

Zwijg en spreek des te meer

Prikkel mijn zinnen

keer na keer na…

keer

Doe me zweven

tot ik val

tot ik opbruis

in het glas van verbeelde verwatering

sis sis suis

Ach foute fantasie,

als mijn verbeelding is verwaterd

geef me kleur,

doe me dansen in stoute gedachten

geef me warme, zoete nachten

Lente en meisje

alsjeblieft nog geen vrouw

Je zwijgt als ik vraag:

Blijf je me trouw?

 

Brief aan overbodige gedachten (deel II)

 

Ach foute fantasie

daar ben je weer

in al je glorie

 Ik kijk niet graag

op je valse tronie

Dus tel ik af

van één twee drie

 Hup ga dan

naar je vrienden,

Droom en Hallucinatie,

 Oeps, ik vergeet je trouwe Illusie

Opgelet:

dat wordt nog eens ruzie!

Geef een reactie

