Geen boom, so what (now)!(?)

december 23, 2009

Ik schreef onlangs een verhaal over rockers. Dat ze wel ongelofelijk schattig kunnen zijn, terwijl ze theetjes drinken en vergeten hun gitaren aan diggelen te slaan. Het counter argument kwam al gauw. Ten slotte zijn die muzikanten nu eenmaal ook menselijk, verwaand en bovenal jaloerse bitchslappers. Of het dus waard was over hen te schrijven, no clue. Een collega versloeg daarentegen het kerstmisgeschenk-item.
Iets waarover ik momenteel duchtig zit te denken. De conclusie zou ik al gauw kunnen trekken:

a) van een kerstboom is hier nada te zien. Behalve dan in de tuin, zelfs een met echte BALLEN.

b) van pakjes is er helemaal geen sprake

Niets in zicht, geen verwachtingen. Geen probleem, ik kruip al jaren in een grinchy kleedje voor Kerstmis.
Als ik echt eerlijk ben, valt toch niet langer te ontkennen dat ik in mijn fantasie doorheen een hebberige bui zweef.
Mentaal beleef ik uitspattingen. Niet van luxe, of een overload aan heerlijke chocomousse -deze is al achter de kiezen, helaas.
Kleine, schattige verrassingen. Origineel en van emotionele waarde. Vraag me niet hoe dat praktisch realiseerbaar zou zijn. Daarvoor moet je mee in mijn fantasie kunnen duiken en niet in de portefeuille, of toch niet per se te diep. Dan verwacht ik een hemelse, dodelijke oldskoolmixtape of in het ergste geval iets zeer praktisch zoals een hoofdtelefoon die het nalaat om met overstuurs gekraak mijn denkbeeldig gitaargetsjengel bij Death Cab  te verstoren. Eigenlijk wacht ik gewoon op een excuus om zelf te geven. Er liggen nog wat leuke dingen in de kast, onder een punaise, in mijn rommelschaaltje op de frigo en niet te diep in mijn portefeuille. Hoe bekom ik dan best het evenwicht tussen geven en NEMEN?

Geef een reactie

