Vieze Goesting

april 26, 2010

Het vieruurtje bestaat uit een passievrucht, een koffie en een kiwi. All mixed up. Een uitdaging voor de smaakpapillen in alle hoeken van mijn mond.
Soms heb ik vieze goesting. Ik weet natuurlijk wel beter, maar ik doe ook graag mijn vieze goesting.

Amper drie weken geleden vroeg de huisarts me na haar onderzoek:

– Zijt ge misschien zwanger?

Ik bleef stoïcijns, glimlachte bijzonder hard en antwoordde met een: Neen, natuurlijk niet. De reactie van elke weldenkende jonge vrouw, zou ik onterecht kunnen denken.
Haast verontschuldigend zei ze nog gauw dat ze me niet kende. Ik hoop dat ik daaruit niet moet afleiden dat ik er méér ongedwongen uitzie dan iemand die doordeweeks wel eens een koffie bij een kiwi drinkt.

Moest ik een huisartsenpraktijk leiden dan deed ik  haar onethische proef misschien over.

– Onlangs nog rare goestingskes gehad misschien?

– Soms rond vier uur ’s namiddags.

– Ok, dan kan ik je eender welke medicatie voorschrijven.

Geef een reactie

