Boy & Bear

mei 1, 2010

Als er een constante passie in mijn leven is, mogen we die helderklaar muziek noemen. Passie moet gevoed worden. De vruchten van online ontdekkingsreizen moeten gedeeld worden.

Een drietal weken geleden kwam ik terecht bij Boy and Bear. De vier muzikanten van Down Under, Sydney/Australië, schudden geweldig frisse folk(rock)tunes uit hun MySpace. Ze zouden echt niet misstaan op het Chateaupodium van PP10/11/12…

Mexican Mavis opent in ware Fleet Foxes stijl met zachte samenzang. Toch wordt B&B na 48 seconden zelf een referentie. Toevoeging van meer rock, toch nog veel FFoxes ge-oohoo, en dán een fijn gitaarriedeltje in combinatie met een zeer ritmische drum. GOED GOED BEST!

The Storm. Meer oooh en openen met piano. Iets om lichtjes op af te knappen als je niet van soft houdt. Stem klinkt ook té Jack Johnson (in achting gedaald sinds ik hem lichtjes adoreerde aan het einde van mijn tienerjaren). OK, SLECHTER. Open het hoofdstuk Boy and Bear liefst niet met dit lied.

Rabbit Song. Indianenkreetjes, zeer opbouwend vanaf 1min23, doch geen geniale climax. Bekijk de kersverse clip (gereleased sinds 29 april), want die indianenkreetjes blijken een schitterende kapstok om inspiratie aan op te hangen. Over kapstokken gesproken, ze krijgen een géniale multifunctie waaraan ik zelf nog nooit had gedacht. Niets zo appreciabel als video’s van volwassen mensen die helemaal opgaan in een jeugdige fantasiewereld. Zo geloofwaardig dat ik het niet arty kan noemen. Zo leuk dat ik zin krijg om een kostuum te ontwerpen met oude boeken en veel bling bling… tenzij ik dan te arty overkom.

EP With Emperor Antartica wordt gereleased op 7 mei.

3 Reacties to “Boy & Bear”

  1. maarten said

    wat is dat tegenwoordig toch met bands die per se het woord ‘bear’ in hun groepsnaam moeten hebben…

  2. Pisblom said

    that wasn’t? sea bear,…? goede vaststelling. het was geen mode tot nu. ik moet ook niet weten van ‘boy’, noch van boys die claimen een ‘beertje’ te zijn, baah. maar maarten, waarom struikelen over een naam als de muziek goed is?

  3. maarten said

    oh, ik ben niet gestruikeld hoor. het was slechts een bedenking. check trouwens eens Bear Quartet, ook heel goed 🙂

Geef een reactie

